ΚΑΝΤΖΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 

Βαθμίδα: Καθηγήτρια

Τομέας: Κοινωνικής Μορφολογίας

Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλέφωνο: 210-9201801

Διεύθυνση: Λ. Συγγρού 136, 176 71, Αθήνα, Αττικής              

 

Πλήρες βιογραφικό

 

ΕΡΕΥΝΑ

  • Εκπαίδευση και κοινωνία
  • Κοινωνικές ανισότητες
  • Υποκείμενο, κοινωνική συνείδηση και θέση 

Πεδία μελέτης: Εκπαίδευση και κοινωνία, κοινωνικές, ανισότητες (ως προς τάξη, έθνος, κοινωνική θέση, φύλο), κοινωνιολογικά-επιστημολογικά ζητήματα γνώσης. Μεθοδολογία, εαυτός, ταυτότητα, συνείδηση. Εξουσία, κύρος, θέση. Κοινωνικά κινήματα, αλληλεγγύη και κοινωνική συνοχή. Κοινωνική πρόσληψη και αντίληψη.
Επιστημονικές πειθαρχίες: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, κοινωνική και κοινωνιολογική θεωρία, κοινωνιολογία της γνώσης, επιστημολογία και μεθοδολογία κοινωνικών επιστημών, παιδαγωγική, κοινωνιολογία της πολιτικής της εκπαίδευσης, πολιτική κοινωνιολογία, φιλοσοφία.

Συμμετοχή σε επιστημονικές εταιρείες
Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία, Ευρωπαϊκή Ένωση Κοινωνιολόγων (European
Sociological Association), Dutch Sociological Association.

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα
Η Βασιλική Καντζάρα, Καθηγήτρια στο Τμήμα Κοινωνιολογίας υπηρετεί ως Διευθύντρια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Κοινωνιολογία» (με θητεία) στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.
Οι πανεπιστημιακές της σπουδές έλαβαν χώρα σε τρεις χώρες, Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία και Ολλανδία. Είναι κάτοχος πτυχίου Πολιτικής Επιστήμης (Πάντειος), μάστερ (M.Sc) Κοινωνιολογίας (LSE) και διδακτορικού (University of Utrecht). Κατέχει επίσης πτυχίο εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην κοινωνιολογία (University of Amsterdam).
Έχει ειδικευθεί στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και στην κοινωνική και κοινωνιολογική θεωρία. Τα ενδιαφέροντά της καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και πεδίων μελέτης, όπως η σχέση εκπαίδευση και κοινωνίας, θέματα ανισοτήτων (φύλο, τάξη, έθνος),
κοινωνικών διεργασιών (κοινωνικά κινήματα, αλληλεγγύη), πολιτικής στην εκπαίδευση, όπως και θέματα που άπτονται της θεμελίωσης της επιστημονικής γνώσης. Έχει διδάξει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό εντός και εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε πολλές και
διαφορετικές ομάδες ενδιαφερομένων.
Το συγγραφικό της έργο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και ιδεών. Τα κείμενα που έχει συγγράψει υπό τη μορφή άρθρων και κεφαλαίων βιβλίων έχουν δημοσιευτεί σε διεθνείς επιστημονικές εγκυκλοπαίδειες, επιστημονικά περιοδικά και σε συλλογικούς τόμους.
Γράφει και επικοινωνεί σε τρεις γλώσσες, ελληνικά, αγγλικά και ολλανδικά. Η τελευταία της μελέτη αφορά τη διερεύνηση των επιπτώσεων της κρίσης στην Ελλάδα και κυρίως στην εκπαίδευση.
Διατελεί μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών στην κοινωνιολογία και διετέλεσε μέλος διοικητικών συμβουλίων, όπως και πρόεδρος του ερευνητικού δικτύου της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης (Ευρωπαϊκή Ένωση Κοινωνιολόγων) (2013-2017). Επίσης, έχει συνδράμει στη διοργάνωση πολλών επιστημονικών συναντήσεων στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Περισσότερες πληροφορίες αναφέρονται στο βιογραφικό της σημείωμα και στη διεύθυνση: panteion.academia.edu/Vasiliki_Kantzara

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Μονογραφίες 
(2018-19) (Σε προετοιμασία) Επιστημονική επιμέλεια της μετάφρασης του Ritzer, G. & J. Stepnisky, Classical Sociological Theory, 7h ed. (2018). Sage, (μτφρ. Αδριανός Φριλίγγος), Αθήνα: Gutenberg.
(2019) Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης: Επιδράσεις, πολιτικές και συνέπειες – μια κοινωνιολογική προσέγγιση, σελ. 150.
(2010) Τα όρια της εκπαίδευσης. Δοκίμια, Αθήνα: εκδ. Ατραπός (2011, επανέκδοση, εκδ. Διάδραση), σελ. 276.
(2008) Εκπαίδευση και κοινωνία. Κριτική διερεύνηση των κοινωνικών λειτουργιών της εκπαίδευσης, Αθήνα: εκδ. Πολύτροπον, σελ. 360.
(2001) An Act of Defiance, an Act of Honour. Gender and Professional Prestige among Teachers in Secondary Education in Greece (Μια πράξη αντίστασης, μια πράξη τιμής: φύλο και επαγγελματικό κύρος στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα), ISBN:90-393-25790, Διδακτορική Διατριβή (δημοσιευμένη), Πανεπιστήμιο Ουτρέχτης, Ολλανδία, σελ. 333.

Άρθρα σε σειρές, επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους 
2019α. (Υπό έκδοση) «Νόημα – η σημασία, η κατανόηση και η εμπειρική του διερεύνηση στις κοινωνικές επιστήμες» στο Γώγου Λ., Καλεράντε Ε., Ελευθεράκης Θ. κ. ά. (επιμ.) «Ποιοτικές μέθοδοι στην εκπαίδευση: θεωρητικοί προβληματισμοί και πρακτικές εφαρμογές», σσ. 15.

2019β. (Υπό έκδοση) «Η επιστήμη της κοινωνιολογίας: αντικείμενο μελέτης και ιδιαίτερη οπτική γωνία» στο Παπαδόπουλος Α. (επιμ.) Η κοινωνιολογία και ο δημόσιος ρόλος στην εποχή της μεταμόρφωσης του κόσμου, σσ. 12.
2018β. «Εκπαιδευτικές αλλαγές και ιδιωτικοποίηση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα» στο Συμεού Λ., Θάνος Θ. & Βρυωνίτης Μ. (εκδοτική επιτροπή) «Δημόσια και Ιδιωτική Εκπαίδευση- Πρακτικά συνεδρίου του 3 ου Πανελληνίου Συνεδρίου Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης», 27- 28/4, Λευκωσία, σσ. 104-117.
2018γ. «Οι εκπαιδευτικές παρεμβάσεις και η εκλογίκευση της ελληνικής εκπαίδευσης σε συνθήκες κρίσης (2009-14)» στο Βιτσιλάκη Χ. & Γουβιάς Δ. (Επιμ.) Ανιχνεύοντας την κρίση. Επιλεγμένα κείμενα από τις εισηγήσεις του 2 ου Πανελ/νίου Συνεδρίου Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Αθήνα: Gutenberg, σσ. 33-56.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ)

  • Κωδ. 708: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Ι (εξάμ. Ε’, Υποχρ./Επιλ., 2010-2011)
  • Κωδ.  754: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ΙΙ (εξάμ. Στ’ Υποχρ./Επιλ., 2010-2011)
  • Κωδ. 145: Κοινωνικές ανισότητες Ι (εξάμ. Ε’, Υποχρ./Επιλ., 2010-2011)
  • Κωδ. 146: Κοινωνικές ανισότητες ΙΙ: Πολιτικές για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού (συνδιδασκαλία) (εξάμ. Στ΄, Υποχρ./Επιλ., 2010-2011)
  • Κωδ. 031: Πρακτική άσκηση (ΚΜ) (εξάμ. Ζ’, Υποχρ./Επιλ., 2010-2011)
  • Κωδ. 035: Πρακτική άσκηση (ΚΜ) (εξάμ. Η’, Υποχρ./Επιλ., 2010-2011)

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ)

  • Κοινωνιολογία της γνώσης (συνδιδασκαλία) στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών  Τμήματος Κοινωνιολογίας (Κατεύθυνση: Κοινωνικής και Πολιτικής Θεωρίας), (Εξ. Β’).

 

FaLang translation system by Faboba