Accessibility Tools

 

odigosspoudonprogrammaexetaseonορολογιοxrisimoi syndesmoi hallo3 

  

ΚΑΝΤΖΑΡΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ 

Βαθμίδα: Καθηγήτρια

Τομέας: Σύγχρονη Ελληνική και Ευρωπαϊκή Κοινωνία

Γνωστικό αντικείμενο: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης

Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλέφωνο: 210-9201801

Διεύθυνση: Λ. Συγγρού 136, 176 71, Αθήνα, Αττικής              

Πλήρες βιογραφικό

ΕΡΕΥΝΑ

  • Κοινωνία-Εκπαίδευση-κοινωνία
  • Εκπαιδευτική πολιτική
  • Διαμόρφωση κοινωνικής πρόσληψης και αντίληψης
  • Ανισότητες και αποκλεισμός

Πεδία μελέτης: Σχέση εκπαίδευσης και κοινωνίας, κοινωνικές, ανισότητες (ως προς τάξη, έθνος, κοινωνική θέση, φύλο), κοινωνιολογικά-επιστημολογικά ζητήματα γνώσης. Μεθοδολογία, εαυτός, ταυτότητα, συνείδηση. Εξουσία, κύρος, θέση. Κοινωνικά κινήματα, αλληλεγγύη και κοινωνική συνοχή. Κοινωνική πρόσληψη και αντίληψη.

Επιστημονικές πειθαρχίες: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, κοινωνική και κοινωνιολογική θεωρία, κοινωνιολογία της γνώσης, επιστημολογία και μεθοδολογία κοινωνικών επιστημών, παιδαγωγική, κοινωνιολογία της πολιτικής της εκπαίδευσης, πολιτική κοινωνιολογία, φιλοσοφία.

Συμμετοχή σε επιστημονικές εταιρείες

Ελληνική Κοινωνιολογική Εταιρεία, Ευρωπαϊκή Ένωση Κοινωνιολόγων (European
Sociological Association), και Ολλανδική Κοινωνιολογική Ένωση (Dutch Sociological Association).

Σύντομο Βιογραφικό Σημείωμα

Η Βασιλική Καντζάρα υπηρετεί ως Καθηγήτρια (Α’ βαθμίδας) στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Στο παρελθόν υπηρέτησε στο ίδιο Τμήμα ως Διευθύντρια του ΠΜΣ «Κοινωνιολογία» για δυο συνεχείς θητείες (2016-2020).
Οι πανεπιστημιακές της σπουδές έλαβαν χώρα σε τρεις χώρες, Ελλάδα, Μεγάλη Βρετανία και Ολλανδία. Είναι κάτοχος πτυχίου Πολιτικής Επιστήμης (Πάντειος), μάστερ (M.Sc) Κοινωνιολογίας (LSE) και διδακτορικού (University of Utrecht). Κατέχει επίσης πτυχίο εκπαιδευτικού Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην κοινωνιολογία (University of Amsterdam).
Έχει ειδικευθεί στην κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και στην κοινωνική και κοινωνιολογική θεωρία. Τα ενδιαφέροντά της καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και πεδίων μελέτης, τα οποία άπτονται της σχέσης εκπαίδευσης και κοινωνίας, των ζητημάτων, που σχετίζονται με ανισότητες και αποκλεισμούς. Ενδιαφέρεται για τις κοινωνικές διεργασίες των κοινωνικών κινημάτων και τις εξελίξεις στην εκπαίδευση απόρροια και της άσκησης πολιτικής, ενώ παράλληλα μελετά επιστημολογικά και κοινωνιολογικά ζητήματα θεμελίωσης της γνώσης.

Έχει διδάξει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό εντός και εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε πολλές και διαφορετικές ομάδες ενδιαφερομένων.

Το συγγραφικό της έργο καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και ιδεών. Έχει δημοσιεύσει μονογραφίες ενώ άλλα κείμενα υπό τη μορφή άρθρων, λημμάτων, και κεφαλαίων βιβλίων έχουν δημοσιευτεί σε διεθνείς επιστημονικές εγκυκλοπαίδειες, επιστημονικά περιοδικά και σε συλλογικούς τόμους στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γράφει και επικοινωνεί σε τρεις γλώσσες: ελληνικά, αγγλικά και ολλανδικά. Οι τελευταίες της μελέτες επικεντρώνονται στη διερεύνηση των επιπτώσεων της κρίσης στην Ελλάδα και κυρίως στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια ασχολήθηκε με το θέμα της «διακυβέρνησης» και της «αξιολόγησης» στην εκπαίδευση ως εργαλείου άσκησης πολιτικής ελέγχου.

Διατελεί μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών στην κοινωνιολογία και διετέλεσε μέλος διοικητικών συμβουλίων, όπως και πρόεδρος του ερευνητικού δικτύου της κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης (Ευρωπαϊκή Ένωση Κοινωνιολόγων) (2013-2017). Επίσης, έχει συνδράμει στη διοργάνωση πολλών επιστημονικών συναντήσεων στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Περισσότερες πληροφορίες αναφέρονται στο βιογραφικό της σημείωμα και στον ιστότοπο: https://panteion.academia.edu/Vasiliki_Kantzara

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ

Μονογραφίες και Επιμέλεια Τόμων

(2020α) Η εκπαίδευση σε συνθήκες κρίσης στην Ελλάδα (2009-2014). Επιπτώσεις και πολιτικές – μια κοινωνιολογική προσέγγιση, Αθήνα: εκδ. Gutenberg, σελ. 220.

(2020β) (Επιστημονική επιμέλεια μτφρ. ) Ritzer, G. & J. Stepnisky, Κλασική κοινωνιολογική θεωρία (μτφρ. Α. Φριλίγγος, επ. επιμ. Β. Καντζάρα), Αθήνα: εκδόσεις Gutenberg.

(2013) Kantzara V., Colombo M., Brereton B., Sebastiao J., M. Van Houtte, (Επιμ.) Pluralism and Diversity Management in Education, Italian Journal of Sociology of Education, τομ. 5 (2), σελ. 252, ISSN 2035-4983, http://www.ijse.eu/index.php/ijse/issue/view/16

(2010) Τα όρια της εκπαίδευσης. Δοκίμια, Αθήνα: εκδ. Ατραπός (2011, επανέκδοση, εκδ. Διάδραση), σελ. 276.

(2008) Εκπαίδευση και κοινωνία. Κριτική διερεύνηση των κοινωνικών λειτουργιών της εκπαίδευσης, Αθήνα: εκδόσεις Πολύτροπον, σελ. 360.

(2001) An Act of Defiance, an Act of Honour. Gender and Professional Prestige among Teachers in Secondary Education in Greece (Μια πράξη αντίστασης, μια πράξη τιμής: φύλο και επαγγελματικό κύρος στους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα), ISBN:90-393-25790, Διδακτορική Διατριβή (δημοσιευμένη), Πανεπιστήμιο Ουτρέχτης, Ολλανδία, σελ. 333.

Άρθρα σε σειρές, επιστημονικά περιοδικά, συλλογικούς τόμους 

(2023α) (υπό έκδοση) «Η ‘κρυφή γοητεία’ της αξιολόγησης ως εργαλείου άσκησης πολιτικής στην εκπαίδευση: Ένα πλαίσιο κοινωνιολογικής προσέγγισης της κατασκευής της ποιότητας και της αξίας» στα Πρακτικά συνεδρίου της Ελληνικής Κοινωνιολογικής Εταιρείας (ΕΚΕ) Κοινωνίες και Κοινωνιολογίες στον 21οαιώνα, 8ο Συνέδριο ΕΚΕ, 13-15 Οκτ. ’22 Αθήνα.

(2023β) (υπό έκδοση) Kantzara V., Celik C., Gomolla M., Kollender E., Loos M., “Demarcating New Borders: Transnational Migration and New Educational Governance. Empirical Explorations in Greece, Turkey, and Germany” (reviewed) in Conference Proceedings της Deutsche Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE- Γερμανική Εταιρεία της Παιδαγωγικής Επιστήμης), Διεθνές Συνέδριο 14-16.3.22, Hamburg, σελ. 19.

(2022α) «Η «Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής» στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση: Η πολιτική της διαχείρισης της πρόσβασης στη βάση συνειρμικών ολισθημάτων και οι συνέπειές της», στο Καλεράντε Ε. κ. ά. (επιμ.) Θεωρητικός Λόγος και Πολιτικές στις Διαδικασίες Αξιολόγησης, Τομ. Α’, Αθήνα: εκδ. Γρηγόρης, σσ. 161-173.

(2022β) «Ο εξορθολογισμός της ελληνικής εκπαίδευσης σε συνθήκες κρίσης. Ανάλυση και κατανόηση των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων από βεμπεριανή σκοπιά» στo Ζάχου Χ., Καρακιουλάφη Χ. & Χατζηγιάννη Α. (επιμ.) Κοινωνίες μετά την κρίση, κοινωνίες χωρίς κρίση; Πρακτικά του 7ου συνεδρίου της Ελληνικής Κοινωνιολογικής Εταιρείας (ΕΚΕ), 23-25/09/20, σσ. 292-306. (https://www.hellenicsociology.gr/ekdoseis/praktika-7oy-taktikoy-synedrioy)

(2022γ) (συν-συγγραφέας Prof. Μ. Loos) «Διερεύνηση και κατανόηση της στάσης των εκπαιδευτικών στη διαδικτυακή διδασκαλία σε συνθήκες Covid-19: Σύγκριση περιπτώσεων ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γερμανία», στo Ζάχου Χ., Καρακιουλάφη Χ. & Χατζηγιάννη Α. (επιμ.) Κοινωνίες μετά την κρίση, κοινωνίες χωρίς κρίση; Πρακτικά του 7ου συνεδρίου της Ελληνικής Κοινωνιολογικής Εταιρείας (ΕΚΕ), 23-25/09/20, σσ. 307-324. https://www.hellenicsociology.gr/ekdoseis/praktika-7oy-taktikoy-synedrioy

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ)

  • Κωδ. 613 Κοινωνική Θεωρία Ι (Κλασικοί Κοινωνιολόγοι) (Γ΄ εξ., Υπ.)
  • Κωδ. 654 Κοινωνική Θεωρία ΙΙ (Κλασικοί Κοινωνιολόγοι) (Δ’ εξ., Υπ.)
  • Κωδ. 708 Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης Ι (Ε’ εξ., Υ/Ε)
  • Κωδ. 754: Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης ΙΙ (Στ’ Εξ., Υ/Ε)
  • Κωδ. 145: Κοινωνικές ανισότητες Ι (Ε’ εξ., Υ/Ε)
  • Κωδ. 146: Κοινωνικές ανισότητες ΙΙ: Πολιτικές για την καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού (συνδιδασκαλία) (Στ’ εξ., Υ/Ε)

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ)

  • «Κοινωνία και Γνώση» στο ΠΜΣ «Κοινωνιολογία» Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου (Κατεύθυνση: Κοινωνικής και Πολιτικής Θεωρίας), (Εξ. Β’).

 

FaLang translation system by Faboba